baseny i sauny

Podaruj prezent idealny

jacuzzi

Jacuzzi swoją popularność zawdzięcza wielu zaletom zdrowotnym. Kąpiel nie powinna jednak trwać dłużej niż 15 minut, gdyż długa, ciepła kąpiel nadmiernie obciąża układ krwionośny i wysusza skórę.

Znakomicie niweluje stres i relaksuje, pozytywnie wpływa na krążenie krwi, rozluźnia mięśnie, wygrzewa stawy, poprawia stan skóry, przyspiesza przemianę materii. Relaks w jacuzzi to sama przyjemność, a także sposób na zdrowie i urodę.

jacuzzi - wskazania

WSKAZANIA: zmęczenie, stres, niskie ciśnienie krwi, bóle pourazowe, bóle kręgosłupa, mięśni i stawów, cellulit, nadwaga i problemy metaboliczne, po wizycie w saunie.

PRZECIWWSKAZANIA: nadciśnienie tętnicze, otwarte rany, choroby skóry, niska krzepliwość krwi, choroby układu moczowo-płciowego, kobiety podczas menstruacji.

łaźnia parowa

WSKAZANIA: choroby układu ruchu i bóle reumatyczne, stany pourazowe narządów ruchu, nieżyt górnych dróg oddechowych, choroby płuc (astma oskrzelowa w okresie remisji, nieżyt oskrzeli), przewlekłe stany zapalne narządów rodnych, schorzenia skórne, zmęczenie, stres.
PRZECIWWSKAZANIA: choroby skóry o przebiegu ropnym, z owrzodzeniami, padaczka i stany psychotyczne, schorzenia przewlekłe (choroba nowotworowa, gruźlica, choroby nerek, wątroby), choroby układu krążenia, po przebytym zawale, wylewie, zaburzenia krzepliwości krwi, choroby zakaźne oraz stwierdzone ich nosicielstwo, zakrzepowe zapalenie żył, choroby endokrynne (nadczynność tarczycy, niewydolność kory nadnerczy), ostre stany gorączkowe, ciąża powikłana zatruciem ciążowym lub niedokrwistością.

łaźnia - zalety

Odpręża i relaksuje, zmniejsza napięcie mięśni, nawilża i regeneruje skórę, poprawia wygląd skóry, oczyszcza ją i nawilża. Skóra po seansie jest gładka i miękka. Łagodzi dolegliwości reumatyczne, przynosi ulgę zmęczonym stawom, łagodzi występujące w nich stany zapalne oraz dolegliwości bólowe. Wspomaga leczenie chorób dróg oddechowych oraz zwiększa ich wydolność, oczyszcza drogi oddechowe oraz łagodzi ich podrażnienia. Poprawia ogólną kondycję i odporność organizmu, pobudza krążenie krwi, hartuje podnosząc odporność organizmu. Kąpiel w łaźni parowej często jest wstępem do masażu i rewitalizujących zabiegów kosmetycznych.

łaźnia - zasady

Nie wchodzimy po spożyciu alkoholu, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku. Nie korzystamy z łaźni bezpośrednio po wzmożonym wysiłku fizycznym. Przed wejściem zmywamy makijaż, bierzemy prysznic i dokładnie osuszamy ciało oraz włosy. Przed wejściem zdejmujemy metalowe i plastikowe przedmioty (np. zegarki, biżuteria). Wchodzimy do łaźni co najmniej 3 razy i przebywamy 6-20 min jednorazowo. W łaźni przebywamy nago lub owinięci ręcznikiem. Zabronione jest dotykanie wszelkich rozgrzanych elementów w kabinie czy też manipulowanie przy instalacji elektrycznej. W łaźni obowiązuje cisza. Przed i po korzystaniu z łaźni pijemy większą ilość wody lub soków. Po wyjściu z łaźni bierzemy prysznic – wskazany chłodniejszy. Po osuszeniu skóry nawilżamy skórę balsamem do ciała.

sauna fińska

Poprawia kondycję psychiczną i fizyczną. Relaksuje. Łagodzi napięcie nerwowe i mięśniowe. Niweluje skutki stresu. Pobudza wydzielanie endorfin (hormonów szczęścia). Obniża poziom hormonów stresu. Oczyszcza organizm z toksyn. Pielęgnuje skórę i poprawia jej wygląd. Przeciwdziała nadmiernemu odkładaniu się wody w organizmie. Zwalcza cellulit. Opóźnia proces starzenia się skóry. Hartuje organizm i poprawia jego odporność immunologiczną. Usprawnia pracę serca, stabilizuje ciśnienie i poprawia krążenie. Skraca okres rekonwalescencji, szczególnie po zapaleniu płuc, grypie, ostrych nieżytach górnych dróg oddechowych. Przyspiesza powrót do pełnego zdrowia. Stanowi skuteczne lekarstwo na schorzenia reumatyczne. Poprawia jakość snu.

sauna - wskazania

Choroby układu ruchu (zespoły korzonkowe, dyskopatie i bóle reumatyczne), stany pourazowe narządów ruchu, choroby układu nerwowego (nerwice, zaburzenia snu), nieżyt górnych dróg oddechowych (katar, przeziębienie, zapalenie zatok), choroby płuc (astma oskrzelowa w okresie remisji, nieżyt oskrzeli), nadciśnienie tętnicze, które jest uregulowane, bez znacznych skoków ciśnienia, nerwica sercowo-naczyniowa, choroby kobiece (następstwa po zapaleniu narządów płciowych, stany pooperacyjne, zaburzenia cyklu miesiączkowego), schorzenia skórne (alergiczne choroby skóry, trądzik, nawrotowe ropne zapalenia skóry, schorzenia łojotokowe skóry, zmęczenie, stres.

sauna - przeciwwskazania

Grzybica i choroby skóry, ostra faza trądziku różowatego, padaczka i stany psychotyczne, schorzenia przewlekłe (choroba nowotworowa, gruźlica, choroby nerek, wątroby), choroby układu krążenia, stan po przebytym zawale, wylewie, niekontrolowane nadciśnienie, niewydolność krążenia, jaskra, nosicielstwo chorób zakaźnych, zakrzepowe zapalenie żył, żylaki kruche naczynia krwionośne, nadczynność tarczycy, nieuregulowana cukrzyca, ostre stany gorączkowe, ciąża, menstruacja, przeziębienie, grypa i wysoka temperatura, ostre stany zapalne.

sauna - zasady

Nie wchodzimy po spożyciu alkoholu, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku. Nie korzystamy z sauny bezpośrednio po wzmożonym wysiłku fizycznym. Przed wejściem zmywamy makijaż, bierzemy prysznic i dokładnie osuszamy ciało oraz włosy. Przed wejściem zdejmujemy metalowe i plastikowe przedmioty (np. zegarki, biżuteria). Wchodzimy do sauny co najmniej 3 razy i przebywamy 6-20 min jednorazowo. W saunie przebywamy nago lub owinięci ręcznikiem. W saunie siadamy na ręczniku. Zabronione jest dotykanie wszelkich rozgrzanych elementów w kabinie czy też manipulowanie przy instalacji elektrycznej. W saunie obowiązuje cisza. Przed i po korzystaniu z sauny pijemy większą ilość wody lub soków. Po wyjściu z sauny bierzemy prysznic – wskazany jest jak najchłodniejszy. Po osuszeniu skóry nawilżamy skórę balsamem do ciała.